perjantai 9. elokuuta 2013

Olkapään kinesio-teippaus

Mulla on vähän huonot geenit. Kai tämäkin menee niiden geenien piikkiin. Monta, monta vuotta sitten mä luulin, että en selviäisi 50-vuotiaaksi työelämässä mun käsiongelmien takia, mutta mä olen selvinnyt. Mulle tehtiin 2,5 vuoden aikana vuosina 2006-2009 neljä käsileikkausta. Sen jälkeen mulla olikin aika monta vuotta ja ajattelin, että ne ongelma olisi selätetty. Mulle on molempiin olkapäihin tehty ankkurit, jotka pitäisivät mun olkapääni paikoillaan. Keväällä alkoi taas molemmat kädet oireilla, mutta tällä viikolla oikea olkapää sanoi rits, räts ja ruts ja mä mietin, että "ei mä en halua enää sitä rumbaa, mitä koin monen vuoden aikana".

No menin sitten terveyshuollosta vähän hakemaan apua, minkä ajattelin siihen auttavan. Pyysin lähetteen työfyssarille ja pyysin kinesioteippausta tuohon olkapäähäni. Mä uskon tämän teipin voimaan ja tehoon. Toivotaan, että näillä teippauksilla siis saadaan tuota ongelmaa kuntoon. Ainakin vähemmän kipuilee nyt, kun pysyy enemmmän paikoillaan tuo olkapää. Viikon päästä katsotaan, että teipataanko sitten uudestaan.

Aiemmin on tätä kinesioteippausta kokeiltu mun selkääni ja siitä sain kyllä vähän apua siihen ongelmaan.



Tästä näkee, että millaisesta teippauksesta on kyse eli aika laajalle alueelle tehtiin tuo teippaus. 


Pidän nyt viikonlopun kuntoilusta vapaata ja ensi viikolla sitten taas lähden treenailemaan. Mun ongelmahan on sellainen, että liikunta ei sitä pahenna, vaan sillä jopa parannetaan sitä. Kun on rakenteellinen vika, niin on rakenteellinen vika. Näillä eväillä siis mennään.

Maiju

14 kommenttia:

  1. Aikasmoinen teippaushässäkkä! Mutta toivottavasti auttaa. Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin ainakin tuo ryhtiä. Viikko koitetaan tällä paketilla ja viikon päästä sitten katsotana uudestaan, että teipataanko uudestaan ja millä tavalla ;)

      Poista
  2. Jaavi kirjoitteli joskus blogissaan nimeltä Autssh kinesis - teippauksista jalkoihinsa , jos kiinnostaa kurkata. Jaavi on reilu viisikymppinen nainen joka harrastaa ultrajuoksua eli tooosi pitkiä matkoja ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää kurkata. Katselin myös tuosta linkistä, jonka linkitin, siitä löytyi hyviä vinkkejä.

      Poista
  3. Tutulta näyttää...Mulla teippailtiin silloin tätä katkennutta olkaluuta ensin Medfitin K-Active-teipillä, joka oli fysioterapeutin mielestä paras teippi (ja kallein). Ostin sitten itse toiseksi parasta (ja vähän edullisempaa) eli Kuntovälineen DreamK-teippiä. Kolmanneksi paras olisi ollut kuulemma sitten Kuntovälineen Nasara-teippi. Kovasti koitin silloin uskoa tuon voimaan, en osaa sanoa auttoiko...mulla aika ja 9kk:n ahkera kuntouttaminen sitten paransi loppujen lopuksi melko hyvin tuon tapaturman aiheuttaman vamman. Kinesioteippejähän saa tietysti sitten pinkkeinäkin, mulla ensin turkoosi ja sitten ihan tylsästi vaan ihonvärinen (kun tulin jollekin noista teipeistä allergiseksi).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun työkaverin olkapää teipattiin eilen tuolla ihonvärisellä... mä en olisi kestänyt sen väristä teippiä... Kuulemma ei ollut muuta väriä... Kun mä menin, niin tämän fyssarin pöydällä oli punaista ja mä olin heti, että YES... se on mulle.

      Poista
  4. Olen kuullut noista ihmeteipeistä pelkkää hyvää. Tyttären rannekipuihin ovat ainakin tuoneet avun.
    Mukavaa iltaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin kun luin tuosta linkistä ne vaivat, johon auttaa, niin mä mietin, että voisi saada itsekin muutamaan lisävaivaan apua teippauksella. Pitää kokeilla viekä muihinkin ongelmiinsa.

      Poista
  5. On myös kokemusta ko. teipistä ja on se vaan ihmeen tehokasta. Itsekin yritän teippailla pahoja paikkoja pinkillä teipillä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää varmaan hankkia omat teipit, jotta saa varmasti sitä pinkkiä.

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Toivotaan, koska vaiva on vähän ikävä.

      Poista
  7. Voi kauhistus! Molemmissa olkapäissä ankkurit...:( Mulla on toisessa vaan kolme kappaletta, joista yksi on jo lähtenyt seikkailemaan vuosia sitten... Toivottavasti kinesioteipit auttaa! Mulla ovat auttaneet tenniskyynerpäähän. Täytyisi totisesti hankkia oma rulla! Parempaa viikonloppua sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun on geenejä jaettu, niin mä olen varmaan ollut jossain muualla ;) Huonoista rakennusaineista olen tehty. Kyllä musta nyt on mennyt paremmin nämä pari päivää... vain muutamia kertoja olkapäät menevät huonoon asentoon, joten pysyvät vähän paremmin paikoillaan.

      Poista

Kiitos kommentistasi. Tervetuloa uudestaan.